Boken

Oppskrift


Det er så gøy å se at mange fremdeles finner vegen innom bloggen min! Har fått mange hyggelige e-poster i det siste, og jeg kan bekrefte at jeg har det meget bra :)

Livet tok meg plutselig igjen.... Med to barnehagebarn og jobb ble det brått litt hektisk. Engasjementet for lettlaget og sunn mat for babyer og barn er svært levende, men nå strekker tiden knapt til å lage maten - og det å skulle ta bilde av den, for så å skrive om næring og prosess er i skrivende øyeblikk en uoverkommelig barrière...

Håper dere kan ha glede av de oppskriftene og tankene som ble notert ned før hverdagslivet overtok for permisjonen. Håper at jeg kan finne tid til både bilder og skriving igjen!

10 comments:

  1. Hei!
    Fint å høre at dere har det bra.:-) Personlig har jeg funnet masse inspirasjon og gode tips her på bloggen din. Helt supert å få næringsrike oppskrifter, når en er førstegangsmor og ganske grønn.. Synes du har gjort et utrolig flott jobb med bloggen din, både i presentasjon og måten du nærmer deg temaet på.
    Slikt som å ta seg tid til å dampe eller bake grønnsakene hele, for å bevare mest mulig næringsstoffer, det er viktig informasjon som ikke alle er klar over. Som vegetarianere var det uaktuelt å følge helsestasjonens råd om brødbiter med leverpostei og prim (med jernsulfat og hvitt sukker..) Har istedet eksperimentert med utgangspunkt i dine oppskrifter, og har mange gode retter på menyen nå. Grøt, middager og fingermat. Spinat, oliven, friske urter, brokkoli.. det meste faller i smak, så lenge han får smake seg frem med egne hender. Er veldig glad for at vi har laget alt fra bunnen av hele veien, og introdusert så mange smaker og teksturer. Det finnes ikke den frukt, krydder eller grønnsak han ikke liker nå, og vi har nok spart oss selv for litt bryderi der (får vi håpe)
    Så takk for innsatsen med bloggen. Den har vært verdifull (og vil være det lenge fremover) :-)
    Mvh. Vestfoldmamma

    ReplyDelete
  2. Hei hei!
    Selv om du ikke har tid til å blogge må du IKKE slette denne fantastiske bloggen din :D Jeg har lest gjennom hele flere ganger, og har bokmerket den og anbefalt den til andre. Tusen takk sier jeg bare, for denne bloggen er bra :) Skal snart begynne så smått med mat til jenta min som er 4 mnd, og har tenkt til å lage maten selv. Har ikke funnet like god informasjon andre steder, så igjen: TUSEN TAKK for at du deler din kunnskap!
    Hilsen Anna

    ReplyDelete
  3. Hei, jeg ble veldig glad for å høre at du har det bra, og at det bare var hverdagen som innhentet deg. Din blogg gav meg masse inspirasjon da lille tupp skulle tilvennes vanlig mat. Nå er hun 1,5 år og spiser alt mulig. Jeg håper du beholder bloggen åpen lenge, sånn at jeg får glede av den også når neste baby skal tilvennes bordets gleder:)

    ReplyDelete
  4. Jeg er stadig innom bloggen også etter at barnet mitt fylte 1 år, for å hente inspirasjon til å ikke lage for mye "junk food" mat til oss. Elsker bloggen din, rett og slett. Håper du nyter dagene selv om det er hektisk, og jeg er UTROLIG glad for å ha ramlet over denne bloggen i de første levemånedene til barnet mitt. Hun spiste det meste du tipset om her inne, og besøk kommenterte over at vi nesten ikke ga grøt- men avokado-retter på dagtid. Det er mange som gir kun grøt, og det er sunt men ensformig i mine øyne. Så da jenta ble matlei pga grøt ble det introdusert mer og mer mat fra bloggen din. Tusen tusen takk!

    ReplyDelete
  5. HEI!
    Fant akkurat bloggen din og jeg ble så glad. Mangler noen ganger inspirasjon når det gjelder babymat. Min prins på 7 mnd spiser det meste unntatt banan og avocado. Så måtte jeg finne på noe annet og her finnes det mange gode tips. Kanskje jeg får han til å like de to gode matvarene igjen. Har alltid gitt han hjemmelaget mat. Ser at han er veldig fornøyd og utrolig sterk gutt.
    La bloggen din stå oppe så lenge du kan! Den er fantastisk! Takk
    Hilsen Tiina fra Hurum

    ReplyDelete
  6. Jeg har fått så mange gode oppskrifter, tips og råd fra deg! Tusen takk! :)

    ReplyDelete
  7. 1000-takk for super inspirasjon!! Befriende å lese om erfaringene dine for en som føler at matverdenen plutselig ble fryktelig innsnevret gjennom helsemyndighetenes generelle veiledning. Dette bør du gjøre om til bokform <3

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Hei, jeg vil bare si at denne bloggen fortsatt gir inspirasjon og forenkler en relativt fersk mors hverdag, takk så mye! Deler det jeg finner her med venninner og familie med småttiser.

    ReplyDelete