Boken

Oppskrift

Idag spiste lillesøster. Ikke mye, men hun spiste!

Da vi andre spiste middag fikk lillesøster små skjeer med søtpotet. Det var veldig uvant. Lillesøster er vist ikke så eventyrlysten som storesøster var. Storesøster åpnet munnen fra dag en, svelget unna og hylte når det var tomt. Lillesøster er litt mer skeptisk. Hun smaker forsiktig på maten og trenger nok litt tid før hun lar seg begeistre.



Jeg, derimot, lar meg lett begeistre. Idag er jeg veldig begeistret for de nye skjeene vi har kjøpt til lillesøster; Bambino mateskje. Jeg synes de var veldig fine å mate med!



Skjeene har bøyd skaft som gjør det lettere å treffe munnen uten så mye søl. Dessuten ender hånden min opp med å dingle foran øynene hennes, så hun ser godt når en ny skje med godsaker kommer. De blir jo litt lett distrahert i denne alderen, det er jo så mye annet spennende som skjer. Nå kan hun ikke unngå å se at jeg holder skjea foran munnen.
Det beste av alt er at de er rimelige og lett tilgjengelige i matbutikken!

No comments:

Post a Comment