Boken

Oppskrift





Det føles nesten uhøflig å ikke tilby lillesøster noe når vi spiser om dagen. Hun henger ut av stolen sin og sender bebreidende blikk til alle som måtte finne på å flytte en matbit til munnen. For at stemningen rundt bordet skal bli hyggeligere, med mindre dårlig samvittighet hos mamma og opplevelse av rettferdighet for lillesøster, har vi begynt å gi henne en agurkbit. (Det kan være lurt å skrelle den)


Lillesøster er svært fascinert av agurkbiten sin. Hun sutter og smatter fornøyd, og lar oss andre spise maten i fred. Den kalde agurkbiten lindrer litt for såre gommer og holder oppmerksomheten hennes lenge.

Agurk inneholder A- og C- vitamin, men den minimale mengden agurkvann lillesøster får i seg er nok ikke en viktig del av næringsinntaket hennes. Likevel, agurken ser ut som en sviske når hun er ferdig så noe sutter hun vel i seg..

2 comments:

  1. Hei, jeg vet jeg er litt langt bak i arkivet her, men hvor gammel er datteren din ca i dette innlegget?
    Er så usikker på når de kan få hva, jeg er tobarnsmor, men jeg har søren meg glemt alt fra første gang merker jeg :-)

    ReplyDelete
  2. Hei Karen
    Lillesøster var rett over fem måneder her. Jeg driver å jobber med en meny som gjør det litt lettere å finne aktuelle oppskrifter - men det tar vist litt tid... :)
    Det er rart hvor fort en glemmer egentlig. Vi tar oss titt og ofte i å undre om storesøster også gjorde sånn eller sånn!
    Kristine

    ReplyDelete